januar 21

6 nøkler til gofølelse, overskudd & livsglede

0  comments

God helse handler om å ta gode valg i hverdag.  Det viktigste når vi skal ta gode valg for oss selv og ha det bra i hverdagen er overskudd. Gjennom å gi kroppen din god & riktig næring HVER dag, gir du deg selv god forutsetning for å ha det bra. Her får du 6 tips – og øvelser for en hverdag med Gofølelse, Overskudd og livsglede.

1. PUST
Bli bevisst på å puste helt ned i magen.
Pusten har du alltid med deg, bli bevisst på å bruke den riktig.
Pust inn god energi og pust ut stivhet & spenninger
Det ligger mye God Helse i det 😊

Mange av oss puster bare i brystet. Det skaper stress i kroppen og kan føre til stivhet & spenninger i form av høye skuldre eller «vondter» i kroppen (kroppen er i stress modus ) .

Lær å puste riktig, og kjenn hvordan dette virker på deg.
HER ER TO ØVELSER:

1. PUST NED I MAGEN
-Trekk pusten INN GJENNOM NESEN- fyll opp hele magen& buken
(som en ballong)

HOLD litt
– Pust UT gjennom nesen

Ta 5 DYPE pust ned i magen, og kjenn hvor godt det gjør.

• 2. TREKANTPUST
Tenk deg 3 sider i en trekant.

Du skal først Puste INN gjennom nesen
Så skal du puste UT gjennom nesen
Så skal du HOLDE PUSTEN
(På hver av disse skal du telle til 3 inni deg)

Gjenta noen ganger.

Effektiv øvelse for å klare å slappe av og falle til ro / koble ut tankestøy.

 

2.GOFØLELSEN
Finn ut hva som gir deg påfyll i hverdagen din og gjør litt av det hver dag. Hva gir deg Gofølelsen?

Det kan være å gå en tur i skogen, Skru på en feelgood – sang og danse med hele deg (like nobody watching) , Male, Flire høyt, Sett GØY på timeplan, Lage mat, leke med barna, Ta en telefon til noen du ikke har pratet med på lenge, send et brev/ postkort, Gå på kafe eller gjør noe sammen med venner, sitt på kafe alene og se på livet/ mennesker, Trene, Smile til de du møte på din veien og se hva slags respons du får, les ei bok, eller noe annet….

ØVELSE:
Når var sist du bare «forsvant» inn i noe du holdt på med,
og glemte tid & sted?
Hva vil du gjøre mer av i livet ditt, som gjør at du føle du leve?
Hva trenger du i livet ditt for å ha det bra?

Sett deg selv i fokus❤ Du er Unik & Verdifull❤ For å ha noe å gi til
andre, må du starte med å ta vare på deg selv ❤

 

3. UTFORDRE DEG SELV LITT
Gå utenfor komfortsonen din og gjør ting som setter deg litt på
prøve (utfordre deg selv litt)
– Kan love deg at det er der MAGIEN skjer og mestringsfølelsen vokser❤

Det treng ikke å være store ting, som å hoppe i fallskjerm eller
springe maraton. Det kan være alt fra å holde foredrag, filme deg
selv på video- for å se deg selv eller vise til noen andre, Fortelle
om din lidenskap/ dele dine drømmer, ta kontakt med noen du
virkelig ønsker å snakke med, Ta den turen på tredemølla som
egentlig er litt «skummel».

ØVELSE: Gjør 1 ting som utfordre deg litt, og kjenn på følelsen det
gir deg etterpå.

4. TILSTEDEVÆRELSE & TAKKNÆMLIGHET

Øv på å være tilstede i øyeblikkene.

Eksempelvis :
– Jogg/ Gå en tur- legg merke til lyder, lukter og stillhet rundt deg,
ELLER føl hvordan musikken på øret påvirker deg.
– Spis et eple& kjenn etter når du spiser (smak, lukt, «krunsj»)
– Vær tilstede i dusjen: Kjenn temperatur på vannet, følelsen av såpe mot huden, vannet som renner nedover kroppen din o.l
– Koble ut forstyrrelser når du leker med barna- Fokus på å være tilstede i NUET med hele deg.
– Slå av telefon og vær sammen med andre uten noen forstyrrelser. (vær tilstede, Lytt,)
* Gir følelse av å bli sett & annerkjent ved tilstedeværelse.
❤ Livet består av mest hverdager, så ha fokus på de små
Verdifulle øyeblikk som skjer hver dag. Det vil gjøre deg
Rik ❤

Vær takknæmlig for det du har i livet ditt som er bra.
Forskning viser at takknemlighet er bra for helsen vår.
Skriv ned 3-5 ting HVER DAG som du er takknemlig for i livet ditt.
Det treng ikke være «store» ting.
Eksempel på ting kan være familien, at du er frisk, har en jobb å gå til, at jeg snakke fint til meg selv istedenfor å kritisere, at jeg mestret noe som var litt utfordrende i løpet av dagen, han som smilte til meg på gata, at jeg kunne gjøre noe godt for andre, at du klarte å komme deg ut av senga i dag m.m

5. GI KROPPEN DIN GOD NÆRING
❤ Du blir hva du spiser ❤

Det viktigste når vi skal ta gode valg for oss selv og ha det bra i hverdagen er overskudd. Gjennom å gi kroppen din god & riktig næring HVER dag, gir du deg selv god forutsetning for å ha det bra.

Det finnes flere celler i kroppen vår enn mennesker på jorda.
Hver celle i kroppen din treng oksygen & næring for å fungere optimalt. Disse cellene styrer alle prosessene i kroppen vår, eksempelvis fordøyelse, opptak av næring, forbrenning, energiomsetning, organfunksjon m.m

GOD NÆRING GIR KROPPEN VÅR:
– Energi
– Fysisk styrke
– Mental styrke
– Restitusjon
– Balanse
– Fokus
– God søvn

Dessverre er det sånn at maten vi spiser i dag inneholder 40-90 % mindre næring enn for 20-30 år siden. I tillegg er mye ferdigmat tilsatt sukker, salt og andre tilsetninger som kroppen vår ikke har godt av.

RAIN HAR PRODUKTER SOM STØTTER KROPPEN DIN- SÅNN AT DEN KAN FUNGERE OPTIMALT OG UNDER DE BESTE FORUTSETNINGER  !

6 SELVFØLELSE
❤ BEHANDLE DEG SELV SOM DU VIL BEHANDLE DIN BESTE VENN❤

Selvfølelse handle om hvilke tanker & følelser vi har om oss selv og hvilken verdi vi føler at vi har. Den er selve grunnmuren i oss mennesker (vårt fundament).
DU KAN TENKE DEG GRUNNMUREN PÅ ET HUS.
Hvis ikke grunnmuren er stabil & stødig, vil ikke huset stå særlig trygt heller. Ved å jobbe med selvfølelsen blir du mere trygg på hvem du er, hva du står for, du blir bedre på å sette grenser, og du står bedre rustet til å mestre livets opp & nedturer.

Vi mennesker er «eksperter» på å være vår største kritiker; Vi går rundt med mye negativt selvsnakk, tankespinn, holder på gamle tanker & vaner som ikke er bra for oss (ubevisst), sammenligner oss med andre, +++

Visste du at;
• 80 % av valgene vi tar, gjør vi UKRITISK med det ubevisste sinnet? (uten å tenke over det, ut fra mønster & vaner vi har fått opp gjennom livet).

OPPGAVE TIL DEG FOR Å STYRKE DIN SELVFØLELSE:
• SKRIV NED 3 FINE TING OM DEG SELV HVER KVELD SOM HAR VÆRT BRA I LØPET AV DAGEN/ SOM DU ER STOLT AV / HAR GJORT DEG GODT (Det vi fokuserer på får vi mer av)

• Skriv ned minst 3 av dine GODE egenskaper som du er stolt av

Gjør dette HVER dag fremover og se hva som skjer.
Du er godt i gang 😊

❤ DU ER UNIK, VERDIFULL & GOD NOK AKKURAT SOM DU ER ❤

Print gjerne ut det siste arket og heng det opp et sted du ser det, sånn at du husker på det i hverdagen.

 

6 NØKLER TIL GOFØLELSE, OVERSKUDD & GLEDE I LIVET DITT.

1. PUST
2. GOFØLELSEN
3. UTFORDRE DEG SELV
4. TILSTEDEVÆRELSE &
TAKKNEÆMLIGHET
5. GI KROPPEN DIN GOD NÆRING
6. SELVFØLELSE

❤ SETT DEG SELV I FOKUS❤ DU ER VERDIFULL & UNIK ❤

Vil du vite mer? Ta kontakt med den på vårt team som delte dette innlegget med deg

Del gjerne
  • 15
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  


Du liker kanskje også disse...

Om network marketing og det å jobbe sammen med oss

Har du problemer med tørre øyne?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Vil du bestille produkter eller jobbe med oss? 

Kontakt den som sendte deg denne bloggen.

Fant du frem hit på egenhånd? Send oss bare en melding via knappen under så vil vi hjelpe deg. 

>